Першими виявили німецьке з'єднання у складі лінкора «Бісмарк» і важкого крейсера «Принц Євген » (Prinz Eugen) спостерігачі англійського лінкора «Принц Уельський» (Prince of Wales) на дистанції приблизно 38 км . Це сталося о 5:35 24 травня 1941року - на тлі світліючого горизонту, англійці помітили щогли німецьких лінкорів, самі ж лінкори «Худ» і «Принц Уельський» залишалися в тіні сутінок. Але й німці знали про присутність противника завдяки свідченням гідрофонів. Та й крейсери «Суффолк» (Suffolk) і «Норфолк» (Norfolk), що виявили німецьке з'єднання напередодні ввечері, стежили за ним за допомогою радара, періодично втрачаючи і знову відновлюючи контакт. Але головне - вони повідомили курс німецьких рейдерів, завдяки чому і вдалося відшукати їх на виході з Датської протоки. В Атлантиці, це зробити було б набагато складніше і довелося б супроводжувати кожен конвой із Америки і назад, витрачаючи колосальні ресурси, які і так розпорошувалися по всіх океанах. До віроломного нападу на СРСР залишалося менше місяця і в Європі Англія єдина вела війну з фашистською Німеччиною. Дуже допомагала Америка, морськими конвоями здійснюючи доставку найнеобхіднішого, але підводні човни адмірала Редера вже почали збиватися в "вовчі зграї", відчувши "смак першої крові". А тут ще й два новітніх, першокласних рейдера, здатних здійснити те, що не під силу підводному човнові - наздогнати і знищити. Сили охорони конвоїв становили в більшості есмінці, здатні виявити і атакувати підводний човен глибинними бомбами, але проти лінкора їх головний калібр - що слону дробина! А Бісмарк проти конвою - це навіть не слон в посудній лавці, це натуральне "побиття немовлят" ...
У адмірала Холланда, який тримав свій вимпел на «Худі» був вибір: битися або супроводжувати німецьку ескадру до підходу головних лінійних сил флоту Його Величності. Два на два - усе гідно і зволікати не можна. Англійське з'єднання зманеврувало і «Принц Уельський » зайняв свою позицію в кільватері, на 4 кабельтова позаду флагмана. «Худ » першим відкрив вогонь у 5:52 з відстані в 22 км по ведучому німецькому кораблю, помилково прийнявши його за «Бісмарк». Німці відповили з затримкою по «Худу», але надзвичайно влучно - 203-мм снаряд з «Принца Євгенія» потрапив у боеукладку кормової зенітної гармати, викликавши сильну пожежу. Для впевненого ураження супротивника з гармат головного калібру, необхідно було дати кілька пристрілювальних пострілів (три і більше - це залежало від майстерності та вишколу екіпажу), затискаючи супротивника в «ножиці». Німці ж накрили «Худ» другим залпом ... Шостий залп «Принца Уельського » приніс попадання в носову вилицю «Бісмарка» і призвів до витоку мазуту та заповнення цистерн забортною водою. «Бісмарк» отримав крен на правий борт і диферент на ніс, а за ним потягнувся шлейф вилитого палива. Англійці намагалися скоротити дистанцію бою, щоб уникнути навісного вогню, якого так боявся «Худ» через мало броньовану палубу. І як виявилося - не дарма ...
В 6:00 з дистанції в 15 км «Худ» був накритий п'ятим залпом «Бісмарка» і через секунди з'явився величезний стовп вогню вище щогл, потім пролунав вибух, що переломив корабель навпіл. Корма затонула миттєво, а носова частина піднялася вертикально і прогримів залп з носової башти. Корабель зник під водою за лічені хвилини, а врятувати вдалося лише трьох ...
Довжина найбільша - 262 метра
Перед бойовими діями, крейсер проходить ряд невеликих модернізацій, які не зачіпають головні і самі трудомісткі проблеми - зношеність енергетичної установки та слабке бронювання палуби. При установці більш легких котлів нового покоління вага, яка звільнилася могла бути спрямована на додаткове бронювання.
Лінкор «Бісмарк» був спущений на воду 14 лютого 1939р., майже через 20 років після "Худа". 24 серпня 1940р. був призначений перший і єдиний командир корабля - капітан першого рангу Ліндеманн, що запам'ятався словами:. «Я не дозволю безкарно стріляти по моєму кораблю»
Озброєння:
Довжина найбільша - 262 метри
Лінкор «Бісмарк» від Revell в масштабі 1:700
В межах операції «Рейнські навчання » вийшов 18 травня 1941р. з польського порту Гдиня разом з важким крейсером «Принц Євген» і попрямував на англійські морські комунікації в Атлантиці, був зустрінутий нейтралом - шведським крейсером «Готланд», після чого про вихід ескадри стало відомо англійській розвідці. На перехоплення англійцями було відправлено кілька з'єднань, одне з яких і виявило німецьку ескадру ...
«Бісмарк» не на довго пережив свою жертву - потоплення «Худа » стало нищівним ударом по самолюбству Британії як морської держави, а помста - справою честі всього особового складу флоту від юнги до сивого адмірала у відставці. Через два дні «Бісмарк» був знайдений американським гідролітаком «Каталіна» (Америка тоді була нейтральною державою), торпедою «Свордфіша» з авіаносця «Арк Роял» було перебито управління і корабель був некерований та описував циркуляції, а наступного дня він був добитий ескадрою лінкорів і крейсерів в притул, так і не опустивши прапора і відкривши кінгстони.
Залиште свій коментар |
Ваше ім'я |
Електронна пошта |
Коментар |