Огляди моделей того чи іншого прототипу, прийнято починати з маленького екскурсу в історію. Опис віх, що знаменують створення і основні сходинки розвитку, а так само експлуатації об'єкта моделювання. Дозвольте піти своїм шляхом і почати з огляду моделей радянського винищувача-бомбардувальника Міг-27, що коли-небудь випускався під тиском у полістиролі в масштабі 1/72, роблячи наголос і приділяючи особливу увагу саме моделі від ART-model. Попорсавшись у засіках, мені вдалося знайти модель японської фірми Hasewaga Mig 27 Flogger D, хоча я назвав би її Mig 2? Flogger? Модель дуже стара і автор цього огляду тільки-но пішов до школи, коли ця модель вперше потрапила до Києва. Ми виділили день і всім клубом, вірніше тусовкою, їздили на неї дивитися, а коли мені дали потримати рамку с деталями, то у мене від щастя трусилися руки ...
Зараз все інакше і я не знаю куди це щастя застосувати. У ті далекі часи, про радянські літакі ми знали менше, ніж японці, американці чи європейці.
Проблем дуже багато: немає бронеплит і взагалі ніяких «ножів» на повітрозабірниках, при цьому встановлена шестиствольна гармата ...
У «спартанської» кабіні - табурет з великим підголовником і підкова приладової дошки на щастя. На перерахування всіх недоліків немає ні часу, ні місця, ні сил, і головне - бажання, модель давно продається. Але пізніше, можливо, я згадаю про неї в якомусь іншому контексті.
|
|
Після цих двох моделей, довгий час спостерігалася тиша, яка змінювалася очікуванням нових і точних моделей Міг-27. І ось, відбулося - Міг-27К від російського виробника «ZVEZDA». Та не просто Міг-27, літера «К» позначає модифікацію, обладнану лазерно-телевізійною прицільною системою «Кайра», а літак здатний нести найбільший спектр керованих засобів ураження наземних цілей вдень і вночі, за будь-якої погоди! Модель деякий час була знята з виробництва, але випуск її зараз знову відновлено.
Саме з цією моделлю, я хочу порівняти модель українського виробника ART-model, тим більше модифікація цих моделей збігається. У порівнянні буде брати участь ще одна модель від чеського виробника RV-Aircraft - Міг-23МФ. Не зовсім той літак, але: фірма RV-Aircraft випускає Міг-23Б і Міг-23БН, моделей яких у мене немає, зате в наборах від RV-Aircraft дуже багато спільних деталей, так що Міг-27 від RV-Aircraft (якщо він коли-небудь буде зроблений) частково бере участь у нашому огляді заочно.
Отже, ми починаємо!
У набір входить інструкція по складанню та інструкція по фарбуванню моделі.
Фото інструкція складається з чорно-білих, невеликих фотографій з етапами складання, на яких в білих вставках позначені номери деталей і чорними стрілками на сірому фоні (а колір відливків в житті і на фото - сірий) показано їх положення на моделі. На мій погляд, дуже незручно тому, що:
Досвідчений моделіст розбереться і збере, у недосвідченого, така інструкція викличе труднощі.
Кольорова інструкція по фарбуванню моделі навпаки - допомагає недосвідченим підібрати кольори, але обділяє тих, хто користується фірмовими палітрами – немає жодних посилань на загальноприйняті модельні таблиці фарб. Можна хоча б послатися на Federal Standart FS.
|
|
|
Хвостові пілони добре лягають на креслення, але ДЗУ у Хасегави якось ближче до фото, хоча пиляти для точності потрібно і одну і іншу. Модель від фірми ART-model, при своїх недоліках, безперечно краща в 72 масштабі. Вона не призначена для того, щоб стати першою моделлю для початківців, але досвідчений моделіст отримає задоволення від складання і головне, відмінний результат.
В кінці 60-х років з'явилася тенденція на уніфікацію типів літаків бойової авіації. Винищувачі, штурмовики та легкі бомбардувальники, планувалося випускати на базі одного типу літака. Спочатку передбачалося, що це буде Міг- 21, але вибір був зробленій на користь більш нового винищувача Міг- 23, до того ж якій володів крилом зі змінним кутом встановлення, а от же і більшою кількістю режимів польоту. На вихідному винищувачі Міг- 23 змінили форму носової частини, вдосконаливши огляд пілотові вперед - вниз і встановивши прицільний комплекс, що дозволяв наносити удари по наземних цілях. Більшість інших вузлів і агрегатів залишилося незмінним. Так з'явився Міг- 23Б. У процесі еволюції та постійного вдосконалення від модифікації до модифікації народжувалися Міг- 23БН , Міг- 27 та пік - Міг- 27К, а потім обладнання літака вирішили спростити та здешевити - так з'явився Міг- 27 Д/М.
В кар'єрі Міг- 27 не було приголомшуючого успіху в будь-якій одній відомій акції або операції, які припадають на долю інших літаків, роблячи їх відомими. Та й не мав Міг- 27 сольної партії, а залишався актором другого плану. Як хороший актор другого плану, він був відомий і навіть знаменитий, об'їздивши із гастролями половину світу, але не був поступливий та мав свій норов. Залишаючись в тіні більш дешевого конкурента Су -17 (краще підходив під доктрину: «ефективність в масовості застосування»), який мав гіршу вагову віддачу (відношення маси корисного навантаження до злітної маси літака). Не кожен актор другого плану може стати солістом, але короля грає свита - так і Міг- 27К, не зіграв своєї головної ролі для якої був призначений (високоточних ударів при насиченій ППО), залишаючись простим виконавцем другого плану, занадто рано зійшовшого зі сцени. Пройшовши через основні конфлікти кінця ХХ століття, він міг би ще послужити ... Але ... Останній уклін ... Завіса...
Залиште свій коментар |
Ваше ім'я |
Електронна пошта |
Коментар |